donderdag 11 oktober 2018

Weekkalender

En toen was het 9 oktober. En toen vroeg de 4-jarige Zoon: "Wanneer komt Sinterklaas?"
Lap dacht ik, het moment is daar aangekomen. Het wordt tijd voor een kalender.

Maar hoe begin je aan zoiets?
Wel de beste persoon om advies aan te vragen blijft natuurlijk de Juf. De persoon die erin slaagt om een hele dag een kleine 20 kleuters te entertainen kan niet anders dan een superheld zijn.

De Juf gaf me 2 adviezen, namelijk
- maak een kalender van maximaal 7 dagen ver. Kleuters hun tijdsbesef gaat toch niet verder
- gebruik niet het symbool van een dinosaurus als dinsdag. Want dino is een andere klank dan dinsdag.

Toen dacht ik waw, dinodag, ik wil een dinodag in mijn leven.

Enfin, een weekkalender dus.
Ik kocht een schrijfbord in de Action - kostprijs 5 euro - en nee, niet gesponserd.
Ik zocht wat prentjes op het internet en heb die gelamineerd (ja! gelamineerd! Ik weet niet hoe het met jouw kinderen zit, maar de mijne niezen en kotsen)
Ik heb alles in elkaar gestoken en uitgezet.


En wonder boven wonder
1. Mijn kinderen breken het niet af - lang leve die indoctrinatie van school!
2. En ze lezen zelf de kalender af
3. En ja, wij hebben vanaf nu een dinodag!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten