dinsdag 25 december 2018

Mijn 5 gouden tips voor een ontspannen kerst

1. Begin op tijd. Kerstavond begon bij ons al op 24 december om 12 uur 's middags. Dan zijn mijn kinderen nog klaarwakker en niet lastig. En dan hebben we rustige de tijd om te eten en cadeautjes uit te pakken, met elkaar te babbelen en gezelschapsspelletjes te spelen. Alles op 1 avond proppen is anders toch teveel.

2. Organiseer de cadeautjes. Zelf gebruik ik al een paar jaar de website www.drawnames.be. Heel veel voordelen vind ik zelf. Je moet geen kaartjes meer trekken met het risico om jezelf te trekken. Dat ding houdt rekening met de trekkingen van voorbije jaren, waardoor je elk jaar aan iemand anders een cadeau moet geven. En je kunt zelf wat hints geven van dingen die je graag zou krijgen. Geen overvloed aan nutteloze cadeautjes meer sindsdien, maar praktische en leuke dingen.

3. Laat je gasten entertainment voorzien. Een gezelschapsspel. Een crea-activiteit. Reisfoto's van het afgelopen jaar. Ervaringen delen is nu eenmaal plezant en zorgt voor verbondenheid.

4. Laat je gasten ook eten voorzien. Want vele kleintjes maken een grote. Dat bespaart jezelf werk en kosten. En geef toe, je kunt zelf geen gekke iglo-taart verzinnen...


5. Hoofdschotel? Een ovengerecht! Dan zit je als gastvrouw ook lekker zelf aan tafel, en heb je weinig gedoe. Ik heb dit jaar voor verschillende vegetarische lasagnes gezorgd. De dag voordien al klaargemaakt. Dus mijn enige taak bestond er nog in om de oven aan te steken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten