zondag 23 juni 2019

Over geluk en pech

Het is zondagochtend. Uitslaapdag. Na een marathon einde van de examens vieren, graspop en schoolfeest. Drie dagen fuiven dus. Ik ben moe.

En dan ga ik maar de filosofische tour op. Een vraag die me keihard bezighoudt op dit moment: 'Waarom hebben we wat pech nodig in het leven om intens geluk te ervaren?'. Het lijkt zo tegenstrijdig. En toch zo hard van toepassing op mijn leven nu.

Vrijdagochtend controle in het ziekenhuis met de zoon. Aangeboren hartafwijking en zo. Ooit een zware operatie gehad. Dikke pech dus. Maar kijk, alles gaat nu goed. Littekenweefsel is zelfs aan het uitgroeien en zo. De man en ik waren intens gelukkig toen we buiten kwamen uit het ziekenhuis. Waw, dit is goed nieuws. Dit is geluk.

De depressie, waardoor ik vorig jaar even van de aarde verdween. Pech. Maar ook de reden waardoor ik nu radicaal andere keuzes durf te maken. Mijn goesting in het leven is meer dan ooit terug.

Pech en geluk lijken hand in hand te gaan. Bizar. En het lijkt zo onlogisch op deze zondagochtend. Maar gelukkig staat er dan op pinterest het antwoord op alle vragen...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten