vrijdag 28 juni 2019

Zomerhack #1

Joepie! Het is zover! Grote vakantie voor de kinderen! 9 weken lang geen orde en structuur! En jep, net volgende week maandag start ik met een nieuwe job :-).

De vakantieplanning is ondertussen al in orde. Lang leve de verborgen kampen in verborgen gemeentes, want die van het stad zaten al allemaal vol. En ook lang leven de oma's.

Maar toch, het betekent ook 9 weken lang die kinderen entertainen. Alle tips zijn dus meer dan welkom.

Bij deze mijn eerste tip van deze zomer: maak zelf je superbellenblaas en bijhorende blazer. Oké, ik weet het, ook spotgoedkoop in de A*tion te verkrijgen, maar daarmee houd je je kroost geen volle 5 minuten bezig.

Benodigdheden:

IJzerdraad of ronde ijzeren vorm
Touw
Duct tape

Water
Echte groene dreft
Suiker
Behangerslijm

Een afwasteiltje

Handleiding:

Ik heb eerst mijn superbellenblaasmengsel gemaakt. Mijn geheim is om te beginnen met echte dreft, dus geen eco of huismerkafwasmiddel. En mijn ultrageheim is daar wat behangerslijmpoeder en een beetje suiker toevoegen. Geloof het of niet, het werkt echt. Je kunt er zowaar supergrote bellen mee blazen.

Daarnaast ook de blazer zelf. Je construeert iets in de vorm van een cirkel met een handvat aan. Dit kan gemakkelijk in ijzerdraad, maar dat had ik dus niet in huis. Dus ik heb maar een afvoerhouder en een metalen rol met gaten gebruikt, want dat heb ik natuurlijk wel in huis :-). Ik maakte alles vast met duct tape. De cirkel zelf moet je ook omwinden met touw, om die vloeistof te laten 'plakken'. 


De rest spreekt voor zich. De sop in het teiltje en de blazer in het sop. Blazen lukt niet zo goed, je zwaait gewoon wat in het rond.

7 minuten succes. 7 minuten! Nog 8 weken, 6 dagen, 23 uur en 53 minuten te gaan dus.




Noot 1: Doe dit best in het gras. Ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele behangerslijm-vlekken op je terras

Noot 2: Neem geen foto's. Van voor je het weet is je zoon de radiator aan het inpakken met duct tape....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten